"Ідэалогія – гэта сістэма ідэй, поглядаў, уяўленняў, пачуццяў і вераванняў аб мэтах развіцця грамадства і чалавека, а таксама аб сродках і шляхах дасягнення гэтых мэтаў, увасобленых у каштоўнасных арыентацыях, перакананнях, валявых дзеяннях, якія падахвочваюць людзей імкнуцца да пастаўленых мэтам"
Прэзідэнт Рэспублікі Беларусь А. Р. Лукашэнка
Галоўныя арыенціры ідэалогіі выхавання-гуманістычныя каштоўнасці, памяркоўнасць, грамадзянскасць, патрыятызм, здаровы лад жыцця.
Дзяржава і дзяржаўнае прылада закліканы забяспечыць структурнай, планомерность і змест чалавечага жыцця і развіцця канкрэтнай асобы. Дзяржава выступае ў якасці сацыяльнага інстытута, у якім чалавек засвойвае нормы паводзін і дзейнасці, усведамляе свае правы і абавязкі ў дачыненні да іншых людзей, уносіць свой уклад у сацыяльнае, эканамічнае, палітычнае, маральнае развіццё грамадства.
Ідэалагічнае выхаванне падрастаючага пакалення - гэта магчымасць стварэння базісу Асобы, фарміравання накіраванасці, якая вызначае адносіны чалавека да тым, што адбываецца падзеям, культурнаму і навуковаму спадчыне, гістарычным дасягненням, разуменне чалавекам сябе, свайго месца ў грамадстве.
Мэтай ідэалагічнай і ідэйна-выхаваўчай працы з навучэнцамі з'яўляецца прывіццё падрастаючаму пакаленню асноўных каштоўнасцяў, ідэй, перакананняў, якія адлюстроўваюць сутнасць беларускай дзяржаўнасці і фарміраванне актыўнай грамадзянскай і асобаснай пазіцыі моладзі ў станаўленні моцнай і аўтарытэтнай дзяржавы.
Асноўныя задачы:
- забяспечваць узаемадзеянне ўдзельнікаў педагагічнага працэсу, па стварэнні ўмоў для эфектыўнай ідэалагічнай і ідэйна-выхаваўчай работы;
- фармаваць погляды, перакананні, каштоўнасныя арыентацыі, развіцця нацыянальную самасвядомасць і грамадзянскую пазіцыю як ва ўмовах навучальнага працэсу, пазакласнай і дасугавай дзейнасці;
- фарміраваць навыкі адказных паводзін, развіваць навыкі міжасобасных зносін, выхоўваць актыўную асобасную і сацыяльную пазіцыю, развіваць навыкі здаровага ладу жыцця.